550 millik Napoli-Dubrovnik rotası

Napoli’den teknemize bu sefer genç bir grup ile yola çıkıyoruz.Ozan ve baba oğul,Sarper ve Sarp ile birlikteyiz.Yolumuz uzun.İlk gün tekne brifinginden hemen sonra , sıcağı sıcağına dolunayda yola çıkıyoruz.23 saat süren seyir ile ilk durak Tropea oldu.Oradan Messina boğazını hızla geçip, ikinci durak Rocella Ionica..

Dolunayda gece seyri

Dolunayda gece seyri

IMG_4114

Messina yı akıntının da yardımıyla 12 knots a varan hızla geçiverdik

Messina yı akıntının da yardımıyla 12 knots a varan hızla geçiverdik

Rocella Ionica’ya yine 14 saat süren uzun bir seyirle vardık.Oradaki restorantın özelliği; pizza siparişini metre hesabı ile almaları..Pizza aynı ama sunum enterasan.Crotone ve Marina Di Leuca rotasıyla 6.gün Hırvatistan’ın Cavtat limanından girişimizi yaptık.Hırvatistan’a hoşgeldik…

metrelik pizzalar

metrelik pizzalar

Crotone; Natural Park ve deniz mahsülleri fıskırıyor

Crotone; Natural Park ve deniz mahsülleri fıskırıyor

Baba oğul rüzgar ve dalga ile aksiyonu bulduklarına seviniyorlardı...

Baba oğul rüzgar ve dalga ile aksiyonu bulduklarına seviniyorlardı…

 

 

 

 

 

 

 

Reklamlar

Amalfi kıyılarında geçen güzel günlerimiz

Yelken eğitimini tatil ile birleştirdiğimiz haftalarda yine dostlarla yeni dostluklarla unutulmaz anlarla geçirdik.Amalfi kıyıları görülmeye değer güzelliklerle dolu bir bölge.Ancak nerede demirleyeceğini, nerede yiyeceğini, nerede kalacağını iyi bilmek gerekiyor.Biz 3 sezondur buralarda artık tur rehberi gibi olduk.Gelenlerle günü tam anlamıyla dopdolu ve en güzel şekilde geçmesi için tüm bilgimizi paylaşıyoruz.Herkesin memnun ayrılması bizim için önemli.

IMG_3647

Sabahları Türk kahvaltısı, vazgeçemeyiz…

Antalya’lı dostumuz Murat yelkene o kadar gönül verdi ki ailesini bu keyiften mahrum bırakmamak için eşi ve ailesi de bize konuk oldular.Arzu ”Murat biz seni yelkene göndermiştik, çek,bırak, koy, kaldır…bu nasıl bir şey!!her an resimlerle nasıl keyifli bir şeymiş bu, bana da yok mu? ” dedi ve Amalfi kıyılarındaki ilk haftamıza tam kadro geldiler:)IMG_3644

Tüycüklere dikkat

Tüycüklere dikkat!

Arzu'nun gayreti ve ilk dümen tecrübeleri

Arzu’nun gayreti ve ilk dümen tecrübeleri

Bir sonraki hafta misafirlerin çok ağır…Öncelikle güzel kızlarım Beril ve Selin bize katılacaklar..Ekibin diger çifti ise İrina ve Barış..

Barış ve İrina kötü bir tesadüf sonucu güzel bir beraberliğe ayın 13’ü Cuma günü başlamışlar..Yanı başlarına her türlü negatif şeylerin gelmesine alışmış ve bunu sanki macera olarak görmeye başlamışlardı.Bunu o hafta havanın en yağmurlu, en dalgalı oluşundan anladık zaten:)Eee peki kızlarım!! Onlara ballandıra ballandıra buraları anlatırken hesapta hiç Barış ve onun beraberindeki kısmet aklıma gelmemişti.Neyse ki Poseidon zaman zaman bana acıdı ve  haftayı yağmur, fırtına olsa da güzel bir şekilde tamamladık.

Atlantik de miyiz ne??? bu ne hava Barış!

Atlantik de miyiz ne??? bu ne hava Barış!

IMG_0787

Barış başına gelen her türlü beklenmedik duruma çoktan alışmış, gülüyor zaten..

Sorrento limonları kafa kadar:)

Sorrento limonları kafa kadar:)

IMG_0823

Selincim dümende

IMG_0834

Gülin’in balıkları Kapri’de

IMG_0992

Sorrento’da vazgeçilmez adresimiz

IMG_0861

Ne tatlısınız…iki kardeş omuz omuza

Canlarımmm

Canlarımmm

IMG_0868

İşte talihli çiftimiz Barış ve İrina

IMG_0919

Seloş elleriyle ablasını besliyor

IMG_0953

:)))

IMG_0960

Positano hatırası

IMG_0989

Kızlarım yanımda çook mutluyum

 

 

 

 

 

 

Üçüncü haftamızda teknemizde tekstilci bir grubu misafir ettik.Engin Bey,Gülgün Hanim, Yalçın Bey (ben sürekli Yaşar bey diyorum!!!) ve Zeynep Hanım…Çok eğlenceli geçti bu grupla turumuz. Engin Bey’in yemek yedikten sonra sofra bırakın biraz böyle kalsın”Dirty table talking” yapalım demesi , bizim sonraki turlarımızda da artık kalıcı bir uygulama olarak hayatımıza girdi.Teşekkürler:))

Prosciutto kavun, Gülin tarzı:))

Prosciutto kavun, Gülin tarzı:))

IMG_2433

Buffalo Mozzarella buralarda harika

IMG_2432

Dirty table talking den önceki durum:)

Dirty table talking den önceki durum:)

IMG_1005

Kapri kayalıkları hatırası..

Kapri'nin meşhur meydanında akşam üstü keyfi

Kapri’nin meşhur meydanında akşam üstü keyfi

Denizdeki kaptandan nasıl karada şöför olunur demeyin..Ekber, uzun Kapri taksileriyle dapdar sokaklarda tura çıksa!!!!

Denizdeki kaptandan nasıl karada şöför olunur demeyin..Ekber, uzun Kapri taksileriyle dapdar sokaklarda tura çıksa!!!!

Geldik dördüncü haftamıza…Yerler aynı ancak gelenler farklı olunca yaşadıklarımızda farklı oluyor..Zaten aman buralardan sıkıldık derken yeni yerlere gitme lüksünü kendimize zaten tanımıştık 18 aylık rotamızı çizerken..Heryerin en güzel zamanı…biz ordayız.

Bu hafta yeni tanıştığımız baba kız Metin Bey ve Ezgi bize katılıyor.Diğer kabinde ki; bu bize pek sık olmaz, en eski dostlarım Funda ve Füsun geldiler.Bizim haftalarımıza % 95 gibi çok yüksek yüzde ile iki tanıdık dostlar veya ailelerle geliyorlar.Birbirini tanımayan kişilerin aynı hafta olmaları çok çok nadir.En azından Funda ve Füsun çok tanıdık olunca ve Metin Bey ile Ezgi’de harika bir baba-kız olunca herşey yolunda veya tam tabiriyle şahane geçti.Ben anlatmayım, resimler konuşsun.

IMG_2416

3 eski dost ve bizi biraraya getiren teknemiz arkada:)

IMG_2404

Ravello, ne güzelsin…

IMG_2396

Güzel ekip

IMG_2348

İtalyan manav bile bir tarz oluyor..

IMG_2283

Romantik yer..Positano

IMG_2360

Tatlı amcamız ile tüm Ischia adasını bu minik taksi ile dolaşmak hem macera hem de eğlenceliydi

 

 

IMG_2375

Napoli, meşhur cafe Gamnrinus

IMG_2353

Ischia

IMG_2400

En güzel Bellini..

En güzel Bellini..

IMG_3384

Sorrento manzarası

IMG_2427

Positano’daki en keyifli, lezsetli ve sıcak atmosferli restorant bu

IMG_3167

Positano… bu kıyıları denizden gezerek görmek en güzeli..sürekli tablo gibi karşında

Evet artık bu kıyılardaki son haftamız…Artık gitme vaktinin geldiğini anlıyoruz.Son haftada bize ilk gunden beri her parkura gelen sevgili dostlerımız Bulent ve Güler..Bülent’in 50 feet bir yelkenlisi var.Turkiye ve yakın Yunan adalarını kendi teknesiyle, Akdeniz kıyılarını da bizimle yapıyor.Güler artık tekneciliğe iyice ısındı.Bu hafta Guler’i iyice eğitip, kendine güveninin gelmesini sağlamayı hedefliyoruz.Gayreti ile Flotilla Skipper olmak üzere…Yazın kendi teknesi ile öğrendiklerini uygulayacak ve bir sonraki sefere skipper:)))

Kendimi her zaman çok iyi hissediyorum.Yeni bir bayanın denizlere alışmasına, yelken öğrenme sevdasına…Eşler arasında teknede yaratılan bu uyum ve işbirliği ilişkileri bile güçlendirdiğine inanıyorum.

Yakın dostlar teknede toplandık ve yine çok keyifli idi:))

Skipper'lığa az kaldı:))

Skipper’lığa az kaldı:))

 

IMG_2524

Kapri şıklığı:))

4 kafadar selfisi:))

4 kafadar selfisi:))

IMG_1158

Güler Ravello da sahnede.. Villa Rufalo Belvedere…show zamanı

IMG_1121

Kapri kayalıkları ve güzel çift

İşte dolu dolu Napoli ve Amalfi kıyılarındaki günlerimizi tamamladık.Güzel yelken, iyi eğitim ve keyifli yerler derken buradan ayrılma vakti geldi. Şimdi sıra Dubrovnik’te…

Neler Yaşadık Neler…Marmaris-Atina rotası

Yavaş yavaş ölür

Seyahat etmeyenler.

Yavaş Yavaş ölür

Alışkanlıklarına esir olanlar,

Hergün aynı yolları yürüyenler,

Ufuklarını genişletmeyen ve değiştirmeyenler.

Yavaş yavaş ölür

Heyecanlardan kaçınanlar.

Rüyalarını gerçekleştirmek için risk almayanlar.

 

Pablo Neruda’nın tarifine uymayan; anı keyfiyle yaşayan, hayatın tadını çıkarabilen, yeniliklere ve heyecana açık bir çok yeni dost ile tanıştık, tanışıyoruz teknemizde.

7 Seas Sailing School’u kurarken sadece bir yelken okulu olamayacağımızı zaten biliyorduk.Ekber ve benden kurulu bu geniş kadroda hayattan tad almaktan,maceradan, güzel sofralardan, doğa ve tarihten,yeniliklerden,farklı olmaktan, cesaretten,paylaşmaktan dostluklardan…herşeyden olacaktı belli ki…Yelken öğretmek sanki güzel bir bahanesi gibiydi işimizin…

Teknemizde her hafta misafir ettiğimiz yeni veya eski dostlarla öyle güzel anılar paylaşıyoruz ki buna yelken yapmanın huzuru, öğretmenin tatmini eklenince de tadına doyulmuyor.Gülen yüzler, eğlenceli günler, konforlu zamanlar….

Biz yaptığımız işi seviyoruz, yola devam:)))

Sizlere Marmaris’ten çıktıktan sonra neler yaptık detayları ile anlatmak yerine daha çok resimler konuşşun istiyorum…Ne dersiniz?

İlk hafta Marmaris-Kos rotasına Antalya’lı dünya tatlısı insanlar geldi.Antalya’lı dostlar listemiz çoğalmaya başladı.Murat,Mehmet,Cem ve Hüseyin…Harika bir ekip, harika bir başlangıç.Ne mutlu bize…

IMG_1978

Simdi bu eşlerini bırakıpta gelen, evde yemediği yemeği teknede afiyetle yiyen,işinde gücünde ama macera peşinde taze yelkencilerin bizimle yaşadığı anları paylaşayım.Bu arada eşlerde tek tek yelkene başladı, ilerde Murat’ın eşi Arzu’yu tanıyacaksınız..

 

Ekip yelkene alıştı, herkes görevinin başında

Ekip yelkene alıştı, herkes görevinin başında

rüzgar kuvvetlenmeye başlıyor, eğlence zamanı

rüzgar kuvvetlenmeye başlıyor, eğlence zamanı

 

hava 8 boforun üzerinde.. rüzgar estiriyor.. ekip mutlu, içler rahat..

hava 8 boforun üzerinde.. rüzgar estiriyor.. ekip mutlu, içler rahat..

denizde en hoş duygu varmak olsa gerek.. denizde tüm yaşanan geride kalıp, huzurlu limana varmak

denizde en hoş duygu varmak olsa gerek.. denizde tüm yaşanan geride kalıp, huzurlu limana varmak

Kopyas? GOPR0072

 

 

Haftanın sonunda Antalya'lılar IYT sertifikalarını  süphesiz hak ettiler

Haftanın sonunda Antalya’lılar IYT sertifikalarını süphesiz hak ettiler

Kos-Atina haftamızda Soulmate’te harika bir çifti ağırladık.Nejat ve Damla zaten yelkenli tekneleri olan bir çift.Bu hafta ana amacımız Nejat’a yelken işini daha iyi öğretmek ve Damla’yı iyi bir asistan yapabilmekti.Peki sonuç; Damla kaptanlığı seçti :))))IMG_3231Birkaç yazdır yelkenli teknede yaşayıp,olaylardan kendini biraz uzak tutan Damla artık yelkenlide hevesle görev alıyor ve ne yapacağını iyi biliyordu.Her zaman söylerim eğitim şart:))

eğitim şart:)

eğitim şart:)

IMG_3227

İşte taze kaptan…

Birlikte güzel zamanlar geçirip, Mykonos, Syros, Naksos derken adım adım ilerledik.Gördüğümüz yerlerdeki detaylar harikaydı.IMG_3192

yaratıcı...

yaratıcı…

bence endüstriyel tasarım harikası

bence endüstriyel tasarım harikası

 

Yaşadığımız her anı gözümüzle fotograflayıp, hafızaya atmayı tavsiye ediyorum.İleride bunları arşivden çıkarıp bol bol bakmaya ihtiyacımız olacak.

IMG_3542IMG_3391

romantik Yunan tarzı ara sokaklar

romantik Yunan tarzı ara sokaklar

IMG_3256

Biz hiç öğün atlamayız:))

Açılsın masalar, kurulsun sofralar

Açılsın masalar, kurulsun sofralar

 

 

 

 

 

Gülin’in Kuzinesinden….

Teknemizde pratik ve teorik yelken eğitimine, konforlu yaşamaya ve güzel sofralarda lezzetli yemekler yemeye çok önem veriyoruz.Teknede nasıl sofralar kuruyoruz1

Ekber ile teknede kurduğumuz düzende iyi bir iş bölümü içinde olup; hem birbirimizle hem de misafirlerimizle bir yelkenli teknede keyif içinde uyumla yaşayıp, denizde huzuru keşfetmeyi yani ”denizde yaşama sanatını” öğretmeyi hedefliyoruz.

Naviga dergisine Ekber’in kaleme almaya  başladığı ”Seyir Defterinden” yazılarımıza yemek yapmaya ve hoş sunuma önem verdiğim için ben de yemek tariflerim ve sunumlardan örneklere yer vereceğim.

Uzun Yol Keki malzemeler

Sizlere ilk olarak teknede sıkça obulunan malzemelerden yapabileceğiniz; şekersiz, bol lifli, vitamin ve mineral dolu, sağlıklı, kuvvet ve enerji veren, tok tutucu kek tarifimi paylaşmak istiyorum.

 

Açıkdeniz seyirleri ve okyanus geçişlerimizde tutulan vardiyalar sırasında enerji için ara öğün olarak sıklıkla mutfağımda bulunduruyorum.

Erken saatlerde çıkılan seyirlerde kahve/çay ile kahvaltı yerine de geçen bu fayda dolu kek, hazır bir öğün olarak da büyük bir kolaylık sağlıyor. Bu yüzden kekimin adını ‘’Uzun yol keki’’ koydum.Yapılış 1

3 Yumurta

3 su bardağı kepekli un

1 su bardağı yogurt

1 su bardağı süt

1 çay bardağından biraz az sıvı yağ

2 yemek kaşığı pekmez ( dut, keçiboynuzu vs) veya bal

1 paket kabartma tozu

8-9 adet kuru incir

8-9 adet gün kurusu kayısı

1 avuç ceviz

Teknenizde bulunan büyükçe bir boy salata kabına unu, yumurtayı, yoğurdu, sütü, sıvı yağı, pekmezi ve üzerinede kabartma tozunu koyun. Kuru kayısı ve cevizi de üç veya dört parçaya kesip, hamurun üzerine dökün.Cevizi de elinizle biraz ufalayıp ekleyin.

Elektrik veya miksere hiç ihtiyacınız yok.Tahta bir kaşıkla hamuru iyice karıştırın.Koyu, yoğun ve pek akışkan olmayan bir hamur olacaktır.

Fırınınızı önceden 170 dereceye kadar ısıtın ve hamuru yağladığınız kek kalıbınıza boca edin. Üzerine susamınız varsa serpiştirebilirsiniz. Herşey hazır , kekinizi fırına koyun.50 dakika içinde kekiniz pişmiş olacaktır. Fırınızı söndürüp, içinde biraz bekletin.Sonra fırında çıkartın ve çok amaçlı bu kekiniz artık yemeğe hazır. Afiyet olsun.

Gülin'in tarifleri

 

Yine düştük yollara….

Merhabalar,

Teknemiz22010 yılında sevgili  Tzigane teknemizle başladığımız okyanus serüvenimizi 2011 yılı sonunda tamamladıktan sonra gezdiğimiz, gördüğümüz limanları deniz severlere daha kolay gidilebilir kılmak ve bu arada yelken öğrenip,tecrübelerini arttırıp, tatil de yapabilmeleri için kurduğumuz  okulumuz 7 Seas Sailing School  ve Soulmate teknemiz ile 2012-2013 yılında  ikinci turumuzu büyük bir keyif ile bize katılan yelkenci-denizci dostlarımızla tamamladık.Size burada tüm turlarımızı, okyanus geçişlerimizi yazıp, fotograflarını paylaşmıştık.

Kışımızı limanımız Marmaris’te geçirip, teknemiz Soulmate’i ufak tefek tamir ve yenilemelerle yine uzun yol için hazırlayıp 3 Mayıs günü Türkiye’den ayrıldık.Soulmate interiorIMG_1992

Üçüncü defa çıktığımız  ve 18 ay sürecek bu ”Eğitim Turu”muzunun veda yemeklerine katılan ve bizi uğurlayan  tüm dostlarımıza teşekkür ederiz.

Ben ve Ekber, kışın topladığımız enerji ve  motivasyonla heyecan içinde yine düştük yollara…..

IMG_1995

Yunan Adaları, İtalya Amalfi kıyıları, Dalmaçya kıyıları , İspanya derken yine ARC 2014 ”7 Seas Atlantik Ekibi” miz ile okyanusu geçip, kış aylarımızı Karayip Denizi’nde harika Karayip adalarında geçireceğiz.Tüm yaşadıklarımızı hem burada blogumuzdan hem de Naviga dergisine yazdiğimiz yazılardan okuyabileceksiniz. Belki siz de burada ve dergide yazılarımız ve resimlerimizle yerinizi alacaksınız.

Rüzgarımızın kolayına, pruvamızın da hep  neta olması dileğimizle ”Yedi Denizler” de görüşmek üzere diyoruz.

Sevgi ile kalın,

Gülin & Ekber

Gülen yüzler…unutulmaz anılar

Herkese tekrar merhaba,

Harika geçen yaz turlarımızı blog yazısı bahanesiyle tek tek yeniden hatırlayıp,birkez daha yaşama şansını buldum.

Resimleri seçerken hep dikkatimi çeken şey; yelken yaparken, aksiyon anlarında elime makinayı pek almayıp, ne zaman keyif, ne zaman yeme-içme basıyorum deklanşöre!

Teknede  fışır fışır yelken keyfi sırasında ya öğretme görevi başında oluyor tek tek herkesle ilgileniyoruz.Eğer o gün Poseidon biraz kızmış  ve ise zaten ne makinası!!! adrenalin tavana yurmuş her anın heyecanını yaşamaya veriyoruz kendimizi. Hep şikayetim keşke tüm yaşadıklarımızı resmedecek, aksiyonları kaçırmayacak bir fotografçı veya kameraman yanıbaşımızda olsa!

Neyse bu konuda biraz dertliyim anladığınız gibi. Ben de bu sıkıntıdan vazgeçmek için bu ay hep gülen ve mutlu yüzler, yeni kurulan hayatlarda unutulmaz anıların ve teknemizin olmazsa olmazı sofralarımızın resimlerini çekmeye çalıştım.resim1

Bayram tatilinde bizimle olan yeni yelkenci Durmaz ailesi ile çok keyifli zamanlar geçirdik.Meltem yelken hayatına pek güzel bir başlangıç yapmamıştı. Öncelikle onun kafasından bu olumsuz anıyı silip, üzerine unutamayacağı anılar yazdırmamız gerekliydi. Çocukları ve eşi bu işe ısınmış ve hedef tüm ailenin ortak bir hobisi, aileyi birbirine sımsıkı bağlayacak yeni bir hayatın kurgusunu birlikte yapabilmekti.

Hele de son gün Adriyatik Denizi nin Bora sı çıkıpta bizi 30-35 knot kafadan gelen rüzgarlar ve şimşeklerle vurup, dolular ile kafamıza indiği halde, herşey geçtiğinde elinde şarap gülüyorsa Meltem artık aşılandı demektir:)resim3

7 Seas Sailing School olarak denizlerde bu misyonu üstlenmek bizi mutlu ediyordu.

Yelken kullanmayı öğrenmek öyle yada böyle mümkün olabiliyor. Zamanla tecrübe kazanılıp, gerekli eğitimlerle bir seviyeye gelebiliyorsunuz. Ancak en önemlisi deniz hayatını, yelkenli bir teknede yaşama sanatını ve sizin stilinizi keşfetmeniz çok daha önem kazanıyor.Teknede mutlu yüzler, gülen gözler, birlikte anılar paylaşan aileler ve keyifle geçen zamanın yerini hiçbirşey alamıyor.IMG_2064

Bir söz vardır.”Happy wife, happy life” İşte teknede de mutlu bir eş, tekneyi ve yelkeni sevmiş  bir eş kadar güzel ne olabilir.

İşte bize gelen yeni yelkencilerin hemen hepsi yeni hayat kurmak, keyifli bir orta yaş ve sonrasını yaşama sansı elde etmek ve bu hayatın mimarlığını bizim ile birlikte yapabilmek için misafirimiz oluyorlar.Baslik 2

Keyif yapabilmek zor bir iştir.IMG_2384Herkes beceremez doğrusu! Biz sadece yelken yapmayı değil, yelkenli teknede keyif dolu bir deniz yaşamını öğretiyoruz.

Hırvatistan da gezdiğimiz cennet koyları nasıl anlatabilirim! Hani alaca karanlıkta harika bir yeni ay doğmuştur ve savkı deniz üzerine vurur. Hemen elinize makinanızı alıp, resmini çekmek istersiniz.Ancak çektiğiniz resim ne güzel çıkar ne de o anın muhteşemliğini yansıtır.Elinizdeki o son model profesyonel makinayı bırakır, kendi vücudunuza döner ve değerli gözlerinizle o anın fotografını çeker ve muhteşem beyninize yüklersiniz.IMG_2126

İşte aynı böyle durum!

Dubrovnik’ten Split’e kadar ada ada, koy koy dolaştık. Doğa harikası bölgeyi keşfettik. Bu güzellikler içinde yelken daha güzel, dostluklar daha sıcak, yaşamak doyumsuz IMG_2547oluveriyordu.IMG_0595

Yelken ve tekne hayatına ısınma turları yapan eşler ve aileler de bu işin zevkini damarlarında hissedip, vazgeçilmezler listelerine yazıveriliyordu.IMG_2348

Ben ve Ekber de tüm emek ve çalışmamızın karşılığını almanın hazzı ile yeni haftada yeni gelen dostlarımızı yorgun beden ancak zinde bir kafa ile karşılıyor, gözlerimizdeki mutluluk pırıltısını ilk anda onlara da geçiriveriyorduk.IMG_2411

Güzel günler çabuk geçermiş. Dalmaçya kıyılarındaki günlerimiz sona eripte İyon Denizindeki Yunan adalarına gitmek üzere yola çıktık.Yanımızda dünya tatlısı Tutkan çifti ve yine onlar gibi yeni bir hayat keyfi için gelmiş yeni denizcimiz İzi.

Harika bir ekip olarak 200 millik seyire başladık. Bizim uzun yol özlemimiz, onların heyecanları birleşince yine unutulmaz bir seyri hafızalarımıza yerleştirdik. Rüzgar, dalga herşey vardı .Mideler biraz bulandı, alışma evrelerı yaşandı. Ancak her zevk anı bu alışma sürecini azaltıverdi.baslik 3

Teknede bu kadar öğrenmeye hevesli kişiler olunca bizim için de öğretmesi  harika oluyor.IMG_2511

Bitmek bilmeyen Arnavutluk kıyıları sonrası Korfuya 34 saat sonra vardık.İlk gece vardiyası, ilk uzun seyir…Sabah tüm ekip parlayan gözlerle güne başladılar.

İyon Denizi nde  bulunan ve Yunan adalarından Paxos, Levkas ve Kefalonya rotamız üzerindeydi.

O hafta yelkenle tadımlık tanışan ve mutlaka devam edip, hayatının içine alacağına emin olduğumuz İzi ekipten ayrılıp,IMG_2558 Müge,İhsan ve yeni dostlar Betül ve Selda ile Kefalonya güzel koylarını İthaka , Zakintos adasını gezdik.Hergün yelken, herün güzel, hergün eğlenceli…resim2

Şimdi teknemiz Soulmate’i Patras Marina’da bırakıp İstanbul ‘a Pendik Boat Show’da yüz yüze görüşebilmek için geldik.Kış ve yaz turlarımız, Atlantik geçişlerimi, Karayipler….

7 Denizlerde görüşmek üzere,

 

 

Her yer birbirinden güzel…

Merhabalar,

Atlantik geçişinden sonra dinlenemeden yoğun yaz turlarımıza başladık.İlk bölgemiz geçen senelerden beri uzunca süreler kaldığımız Napoli-Sorrento-Kapri-Amalfi-Positano olduğu için her yer bildik, her koy tanıdık.IMG_1198Batı İtalya bölgesi artık her yeri ile bizden sorulur dersek pek abartmamış oluruz.Limanlar, marinalar, koylar, restorantlar, festivaller….

Bizim çok sevdiğimiz bu şirin limon kıyılarında bu sene 4 hafta kaldık.Keyifli misafirler gruplarımızla yelken, deniz ve gezmekle haftalar nasıl geçti neredeyse anlamadık.IMG_1267İlk transfer rotamız 550 denizmillik Napoli-Messina Boğazı-Rochella Ionica ve oradan Hırvatistan kıyıları oldu.rotaIMG_1410

Bize eski öğrencimiz Reşit ve Ekber’in oğlu sevgili Orsa katıldı.Keyifli gecen vardiyalar ve güzel seyirlerle ilk defa keşfedeceğimiz Hırvatistan kıyılarına Temmuz son hafta vardık.Uzun zamandır hiç bilmediğimiz denizlerde yelken yapmamıştık.Öncelikle Ekber ve bana güzel bir heyecan oldu. IMG_1458Dubrovnik kıyılarına yaklaştığımızda taptaze , üşütmeyen ancak serinlik veren bir hava solumaya başladık.Bu bile yepyeni ve harikaydı.Gözlerimiz hangi tarafa bakacagını neredeyse şaşırmış, yeni keşiflerin içinde olmanın tadını çıkarıyordu.Önce kendi gözlerimle doya doya bu yeni bölgeyi görmek daha sonra fotograf makinasının arkasında seyretmek istediğim için fazla fotograf çekmedim doğrusu.

IMG_14752 gün içinde hızlandırılmış bir keşif turu ve araştırmalarla yine Ekber’le sanki buralı gibi olduk.Şuan Dalmaçya kıyılarına geleli 3 haftadan az  oldu ancak yine Dubrovnik-Hvar arası expert olduk desek:))) IMG_1582Gelen misafirler ellerinde liste ” ya burada adı şey mmm marka mı ne bi restorant varmış” Bizden hemen cevap ” Salı akşamı oraya zaten rezervasyonumuz var”

”Bir de meşhur bir bira varmış neydi adı ..” Bizden cevap ” buzdolabında buz gibi var”

Adalar,koylar, yüzülecek yerler, bisiklet alanları, harika restorantlar…Bize katılan ailelerle buraların tadını çıkarıyoruz.Adriyatik Denizi’nin meşhur rüzgarı Bora ile de geçen hafta bizzat tanıştık!!

Sevgili kızım Beril’de evvelki hafta misafirimiz arasında oldu bizimle.Keyifli geçen günlerden sonra onu da yolculadık.IMG_1807

Gelen misafirlerimiz ile rotamızı yaparken bol seçeneklerin olması da güzel..seç seç al…Tabii Dubrovnik Old town gezisini de dahil ediyoruz.IMG_1619

Rüzgar kuzeyden eski, şu adaya… rüzgar batıdan eski bu koya…Henuz halen bakir olan bu güzel kıyılarda, iyot ve çam kokuları arasında yelken ve ısınan bedeninizi soğuk pırıl sularda serinletme, yüzme molaları.

Şimdi bayramı birlikte geçireceğimiz ailece gelen misafirlerimizle yelken eğitimi ve tatili bir arada program hazırladık.Bu arada

IMG_0230Dalmaçya mutfağı gerçekten çok güzel ancak teknemizde de hiç eksiğini hissetmeyecğimiz menülerimizle de kendi güzel sofralarımızı kurmadan gün geçirmiyor, hele öğün hiç atlatmıyoruz:))IMG_0272

Haftaya gelen yeni misafirlerimizle Split’e kadar çıkacağız. Keyifli yelken seyri ile huzurlu günler yine bizi bekliyor:)))

Sevgiler